Wednesday, July 25, 2012

Köftesir











Bu ana yemeğimiz biraz oyalayıcı canım arkadaşım Seda bunu çok sık yaptığını söylerdi Tarifi Seda'dan aldım .Çok lezzetli eli var.Elinden yadiğim sayısızca tarif vardı hepsi bir birinden güzeldi. Canım arkadaşım seni çoooook özlüyorum keşke bırakmasaydın bloğunu.Sen benim için çok ama çok değerlisin.


Gelelim Tarifimize






Malzemeler1 su bardağı köftelik ince bulgur
1 yumurta

2 yemek kaşığı tereyağı

1,5 çay kaşığı tuz

Aldığı kadar un (yaklaşık 2-3 yemek kaşğı)

haşlamak için sıcak su

250 gr. sotelik et

1 kase sarımsaklı yoğurt

Yağda kızdırılmış kırmızıbiber


Ben 1 tatlı kaşığı kekik'de ekledim


Önce ince bulguru üzerini geçecek kadar sıcak su ile ıslatıp üzerini kapatıp 15 dakika demlenmeye bıraktım , tereyağını erittim şişen bulgurların üzerine ekledim yumurtayıda ekleyip yoğurmaya başladım azar azar unu ekledim elime yapışmamaya başlayanca ufak ufak yuvarlaklar yaptım (fındık büyüklüğünde) arada bir elimi ıslatarak yaptım yuvarlakları sonra kaynamış suya biraz tuz ekleyerek 15 dakika haşladım. Bu esnada etleri biraz sıvıyağ ile soteledim iyice suyunu çekip pişince kırmızı biber ekledim ve ocaktan aldım. Köfteleri sarımsaklı yoğurt ile karıştırdım üzerine sotelen eti yağıyla beraber döktüm.Afiyet Olsun. (Bir gün önceden bile yapıp haşlamadan dolapta bekletebilirsiniz.


 köfteleri)










6. Gün Ramazan Menüsü







Süzme mercimek çorbası


İslim kebabı


Pilav


Salata


Şekerpare








No comments:

Post a Comment